top of page

אפ לקידום אורח חיים בריא

סדנה לעיצוב אורח חיים

עם העלייה בגיל ישנו סיכון גבוה יותר למחלות כרוניות, ירידה תפקודית, ירידה פיזית ומנטלית, וירידה ברווחה האישית העלולים להוות חסמים לזקנה פעילה.

לעיסוקי האדם חשיבות רבה בהיותם תורמים מרכזיים להמשך בריאותו, העלאת תחושת המסוגלות של האדם והיותו "מבוגר פעיל".

בבסיס התוכנית המוצעת עומדת ההנחה כי ניתן לחיות חיים פעילים וכי ניתן לעכב שינויים המתרחשים עם הגיל על ידי עיסוקים משמעותיים ואימוץ אורח חיים בריא ופעיל. לשם כך יש צורך לפתח התערבויות שמקדמות התנהגויות בריאות אצל אנשים.

תכנית עיצוב אורח חיים בריא (Lifestyle Redesign®)- הינה תוכנית שגובשה על ידי פרופ' קלראק ושותפיה, מרפאים בעיסוק, המפעילים את התוכנית בארה"ב. התוכנית הוכחה מחקרית כתורמת להפחתת חולי והגברת איכות החיים בקרב אנשים בתקופת החיים החדשה.

החוג לריפוי בעיסוק ורשות המחקר בקריה האקדמית אונו (בראשות ד"ר יעל זילברשלג ופרופ' נעמי כץ) בשיתוף מרפאים בעיסוק, התאימו ופיתחו את התוכנית עיצוב אורח חיים לבני הגיל השלישי בארץ, והיא הותאמה באופן ספציפי לתקופת הפרישה- תקופת החיים החדשה.

זוהי תוכנית התערבות חדשנית ויישומית שמטרותיה:

1. לקדם ולשמר עצמאות, בריאות ואיכות חיים

2. לעודד הרגלים ושגרת חיים בריאה

3. לעכב שינויים המתרחשים עם הגיל

4. לאפשר לכל משתתף לעצב באופן אישי אורח חיים פעיל ובריא המוטמע בשגרת היומיום שלו.

הסדנה כוללת 6 מפגשים קבוצתיים, + מפגש לווי אישי

דמי הרשמה 250 ש"ח ליחיד / 400 ש"ח לזוג . פתיחה מותנית במינימום 15 נרשמים לסדנה.


סדנת סטיילינג - "בוחרים את הבגדים, בוחרים את ההרגשה!"

גם כשאת/ה לא במסגרת עבודה מחייבת.

האם ידעת שהבגדים שאת/ה בוחר/ת ללבוש משפיעים על מצב הרוח שלך ועל רמות האנרגיה שלך, על הביטחון שלך ואפילו על סיכויי ההצלחה שלך במשימות השונות שלך?

עכשיו, כשהשגרה שלך קצת שונה, ואולי גם הבגדים – אנו מזמינים אותך לסדנת סטיילינג ש"נתפרה" במיוחד עבורך.

הסדנה מועברת ע"י שי רגב – עו"ס וסטייליסטית טיפולית, מתמחה בעבודה עם אנשים בשלבים השונים של מעגל החיים, בתהליכי שינוי ובסטיילינג.

סדנה שתאפשר לך להתחבר מחדש לחלקים החיוביים שבך, החיצוניים והפנימיים, ולעשות בחירות מדויקות עבורך בכל תחומי החיים.

הסדנה משלבת יחס אישי, דינאמיקה קבוצתית מעצימה, התנסויות, הדגמות, טיפים וסודות מעולם הסטיילינג והכי חשוב אווירה מפרגנת ומאפשרת, ותצא/י קצת אחרת מכפי שהגעת.


"לוקחים אחריות על הבריאות שלנו!"

תוכנית "לוקחים אחריות על ניהול הבריאות" פותחה ביוזמה משותפת של אשכול נגב מערבי- תחום בריאות, ומרכזי הכוון אפ 60+ ובפיתוח מקצועי של אשל ג'וינט- תחום שיקום ושימור ותפקוד.

מדובר בתוכנית פורצת דרך ברמה הלאומית .

יכולות האדם לקדם את בריאותו, למנוע חולי, לנהל מצבים רפואיים ולטפל בהם, הנם גורמי מפתח לבריאות. רבים מקרב האוכלוסייה הבוגרת חווים לאורך הזמן שינויים במצבם הבריאותי- תופעות כמו יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, קשיי שינה, סוכרת, נפוצים יותר עם העלייה בגיל.

על מנת להתמודד באופן מיטבי עם אותם שינויים, למנוע החמרתם ופגיעתם באיכות החיים, יש לנהל אותם.

ניהול עצמי משפר את הידע ואת דרכי הטיפול של האדם במצבו הבריאותי, משפר את ההתמודדות היומיומית עם המצב ומקדם התנהגויות בריאות.

אוריינות בריאותית מאפשרת לאדם להבין, להעריך ולהשתמש במידע הרפואי ולנווט במערכת הבריאות באופן שיסייע לו לשמור ולקדם את בריאותו ואת איכות חייו (וחיי בני משפחתו).

מחקרים רבים ומבוססים מלמדים שלרכישת מיומנויות ניהול עצמי ואוריינות בריאותית אישית, השפעה מיטיבה על תחושת המסוגלות של האדם, שינוי הרגלים בריאותיים, התמדה בהתנהגות בריאותית, הגברת מוטיבציה ושיפור בבריאות הפיזית והנפשית.

בתכנית "לוקחים אחריות על הבריאות שלנו", אנו מקנים כלים לניהול עצמי של הבריאות, קשר ותקשורת עם הרופא, ניהול התיק הרפואי שלי, מעקב אחר סימפטומים, חיפוש ומציאת מידע אמין, קבלת החלטות מושכלות בענייני בריאות, הצבת מטרות ויישומם לשיפור הבריאות ועוד.


הסדנה כוללת 6 מפגשים קבוצתיים בני שעתיים וחצי, אשר 5 מהם מתקיימים אחת לשבוע ומפגש שישי לאחר כחודש וחצי, ומטרתו העיקרית מעקב אחר הטמעת הכלים שנלמדו בסדנה.

על מנת להירשם לסדנה, מוזמנים ליצור קשר עם המרכז.



אפשרי בריא - התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים:

אתר ובו המלצות לתזונה, תנועה ושמירה על אורח חיים בריא גם כשאנחנו בבית: https://www.efsharibari.gov.il/


Comments


bottom of page